شغل هایی که در وب سایت نشونه درج می شوند در بیش از 160 وب سایت تبلیغات آنها نمایش داده می شود.

ﻋﻮاﻣﻞ اﻳﺠﺎد ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺣﻮاس

ﻋﻮاﻣﻞ اﻳﺠﺎد ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺣﻮاس

9 روش موثر و شگفت‌انگیز برای درس خواندن

9 روش موثر و شگفت‌انگیز برای درس خواندن

هوش چیست ؟

ما در زندگی قرن بیستم و بیست و یکم خود عادت داریم هوش بالا را با یک کتابخوان حرفه ای، یک اندیشمند با تحصیلات بالای دانشگاهی و یا یک دانشمند تصور کنیم.

هوش تنها در عدد آی کیو خلاصه نمی شود-هوش چیست؟-انواع هوش؟

اگرچه هوش از موضوعاتی است که در حوزه روان شناسی بسیار مورد بحث قرار گرفته است، تعریف استانداردی درباره آن وجود ندارد. شاید بتوان به صورت کلی هوش را توانایی آموختن و کاربرد مهارت هایی تعریف کرد که برای سازگاری موفقیت آمیز با نیازهای فرهنگ و محیط فرد لازم است. وجه اشتراک بیشتر آزمون های هوشی آن است که ضریب هوش (آی کیو) انسان را اندازه گیری می کند.

تعریف جدید هوش چیست؟ آیا با این تعریف شما باهوش هستید؟

تعریف جدید هوش: کسی که بتواند در شرایط مختلف خود را با شرایط پیش آمده سازگار سازد...

منظور از اتیسم یا اختلال توجه و تمرکز چیست؟

اتیسم یا اختلال توجه و تمرکز؟ آیا شک دارید که فرزند شما به جای ابتلا به نقص در توجه، مبتلا به اتیسم باشد؟ این سؤال بسیاری از والدین در سراسر دنیاست. این مقاله به شما کمک می کند تا در این باره بیشتر بدانید.

تمرکز چيست؟

مهم ترين علت عدم دستيابي به يک تمرکز فکر عالي، تعاريف نادرستي است که در ذهن شما براي تمرکز حواس وجود دارد. بيشتر شما تمرکز را فکرکردن به يک موضوع ويژه به صورت مطلق و کامل و صد درصد مي دانيد درحالي که چنين چيزي نه تنها براي شما که براي هيچ انساني در هيچ شرايطي به هيچ عنوان ممکن نيست.

تمرکز چیست؟ نکات طلایی در مورد تمرکز 1

تمركز یك حالت پیچیده ذهنی است. نكته جالب توجه و طنزآمیزی كه در مورد تمركز می‌توان ذكر كرد این است كه هرچه بیشتر درباره تمركز، فكر می‌كنید یا درباره آن نگران می‌شوید، كمتر می‌توانید بر تكلیف فعلی خود متمركز شوید.

تمركز چيست و چگونه مي توان تمركز كرد؟

تمركز چيست و چگونه مي توان تمركز كرد؟ پرش ذهن و عدم تمركز در هنگام مطالعه، رايج‌ترين مشكل داوطلب‌هاي كنكور و دانش‌آموزها است. به طور قطع، لحظه‌هاي بسياري را به ياد مي‌آوريم كه به‌دليل نداشتن تمركز در كلاس و يا هنگام مطالعه، علاوه بر از دست دادن زمان، پيوستگي مطالب را نيز فراموش كرده‌ايم.

روشهای مطالعه

مقدمه آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.

شرایط مطالعه بهتر

«بكارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره‌وری بیشتر از مطالعه» شرایط مطالعه ، مواردی هستند كه با دانستن ، بكارگیری و یا فراهم نمودن آنها ، می توان مطالعه ای مفیدتر و با بازدهی بالاتر داشت . در واقع این شرایط به شما یاد می دهند چگونه از زمانهای مطالعه ، بهره‌وری بالاتری داشته باشید . به شما می آموزند قبل از شروع مطالعه چه اصولی را به كار گیرید ، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید.

نكاتي چند در مورد روشهاي صحيح مطالعه

بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد : (( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست))ويا ((هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم))ويا ((10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟وآيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت

تمرکز هنگام مطالعه

تمرکز هنگام مطالعه تمرکز: توانایی هدایت کردن فکر هنر یا تمرین تمرکز،مهم نیست که زیست شناسی می خوانید و یا منچ بازی می کنید،فقط باید روی کاری که انجام می دهید متمرکز شده و از حواس پرتی جلوگیری کنید.

آشفتگی یا اختلال در یادگیری چیست؟

آشفتگي يا اختلال در يادگيري چيست؟ انجمن ملي وابسته به اختلالات يادگيري تعريف زير را براي تعريف اختلال در يادگيري پيشنهاد كرده است: اختلال يادگيري يك اصطلاح كلي است كه شامل گروه ناهمگون از دشواري هاي يادگيري است كه به صورتهاي مختلف مانند مشكلات اساسي در گوش دادن, صحبت كردن, خواندن, نوشتن, استدلال كردن يا توانايي درك كردن رياضيات متجلي مي شود.

اختلال یادگیری چیست؟

در سال 1963 ساموئل کرک، برای کودکانی که به عنوان آسیب دیده خفیف، کندآموز، نارساخوان یا ناتوان از نظر ادراکی، نامگذاری می شدند، اصطلاح ناتوانی یادگیری را پیشنهاد کرد زیرا هر یک از آن نام ها در توصیف مشکل با محدودیت هایی همراه بودند.

اختلال یادگیری از تعریف تا درمان

مقدمه : مدتها طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند . با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری ، در سال 1963 جمعی از متخصصین اصطلاح ، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی می کند

راهبردهايي به منظور افزايش كيفيت مدت زمان حضور شما با فرزندتان

زمان كيفي شما با كودكتان زماني مطابق با ساعت نيست ، بلكه مربوط به كيفيت و چگونگي ارتباط متقابل شما مي شود . كاركردن و پرورش كودكان يك فعاليت دوسويه بزرگي است كه تعداد زيادي از والدين بايد آن را انجام بدهند .

بررسی علل و عوامل مؤثر در افت تحصیلی دانش آموزان

معنای لغوی افت عبارت است از کمبود، کمی، کم و کاست و نقصان. لذا افت تحصیلی به معنای کمبود و نقصان در فرآیند تحصیل است. یا به معنای تحت اللفظی آن سنجش علل آمار تجدیدی و مردودی دانش آموزان است.

علل افت تحصيلي

از جمله مهمترین آفت های تحصیلی دانش آموزان افت تحصیلی می باشد. که می توان گفت : نزول سطح علمی و کم شدن نمرات نشانه ای از افت تحصیلی است. جهت برطرف کردن این اشکال لازم است که عوامل ایجاد کننده آن را بشناسیم. بنابراین شناخت عوامل موثر در افت تحصیلی بهترین راه برای پیشگیری از آن می باشد . در ادامه توضیح هر یک از عوامل آمده است :

بررسی عوامل افت تحصیلی ( طراحی آموزشی)

مقدمه در نظام آموزشی کشوری که اهداف کلی آموزش و پروش آن توسط کارشناسان تعلیم و تربیت ؛ متخصصین و مشاوران آموزشی زیر نظر فلاسفه و نظریه پردازان یاددهی ویادگیری ترجیحاًً خارجی بدون توجه به نیاز جامعه و آینده نگری نوشته شده و اهداف جزیی بصورت محتوای آموزشی از قبل آماده شده در پشت در های بسته در ساختمان های بلند وزارت آموزش و پرورش در جلساتی که افراد گاهاً کلاس لمس نکرده ، گرد گچ تخته سیاه نخورده ، در کپر ننشسته وبا مدرسه کوچ نکرده و کلاس چند پایه درس نداده و ....