گروه خودروسازي سايپا چندي پيش و پيرو موج تازه شيوع يافته تغيير ظاهر خودروهاي توليدي خود ، تحت عنوان معرفي خودرو هاي جديد ، گونه هاچبك خودروي پرايد را ، در نماي جلو و عقب مورد بازنگري طراحي قرار داد و محصول جديد ديگري را به طيف توليدات خودرويي خود ، كه عمدتاً پرايد مي باشد افزود.

گروه خودروسازي سايپا چندي پيش و پيرو موج تازه شيوع يافته تغيير ظاهر خودروهاي توليدي خود ، تحت عنوان معرفي خودرو هاي جديد ، گونه هاچبك خودروي پرايد را ، در نماي جلو و عقب مورد بازنگري طراحي قرار داد و محصول جديد ديگري را به طيف توليدات خودرويي خود ، كه عمدتاً پرايد مي باشد افزود.
سايپا 111 ، و يا به عبارتي ديگر خودروي مرواريد، گونه ارتقاء يافته پرايد هاچبك است، با تغييراتي در نماي جلو و عقب رونمايي شده ، كه با درنظر گرفتن محدوديت هاي توليدي ، و عدم تغيير فورم در ديگر قطعات خودرو ، سعي بر آن شده كه دمي تازه به كالبد خاك گرفته گونه هاچ بك و بدون صندوق پرايد بدمند ، و چشم به بازار بالقوه خريداران جوانتر بدوزند ، كه معمولاً اين گونه پرايد بدون صندوق را خودرويي چابك تر و اسپورت تر از گونه صندوقدار آن ميدانستند.


پرايد سدان ، تاكنون بارها مورد تغيير فورمي و فيس ليفت قرار گرفته، كه اولين مرتبه توسط خود شركت مادر ، يا همان كيا موتورز كره صورت گرفته ، كه همزمان در ايران نيز اعمال گرديد و چراغهاي عقب اين خودرو كه ميراث خود را از سلف خود در مدل فورد فستيوا به ارث برده بود را متورم تر كردند و سپر هاي جلو و عقب نيز دستخوش تغييراتي شد، به اين صورت كه گوشه هاي آن با كرو هايي ملايمتر و بطور كل خطوط ملايم بيشتري عرضه شد. اما بعد از ارائه گونه استيشن واگن آن ، تحت نام پرايد سفري ، همچنين گونه ليفت بك آن ، تحت نام 141 و يا دولوكس ، و در نهايت مدل 132 ، كه همگي در مركز تحقيقات سايپا صورت گرفته است. اين در حاليست كه با وجود بازار نسبتاً مناسب مدل هاچبك اين خودرو از ابتداي ورود پرايد به ايران، هيچ تغيير خاصي بر روي چراغها و سپرهاي آن اعمال نشده ، و عدم توليد كافي آن، باعث گرديد كه قيمت اين هاچبك ارزان قيمت مورد علاقه جوانان ، به يكباره بصورت كاذب بالا رود و خريداران مجبور شوند كه مبلغي فراتر از انتظار و استانداردهاي موجود را بابت آن بپردازند.
البته تغييرات در نماي جلو چيزي بيشتر از پرايد 132 نبوده ، و سازنده جلوي اين خودرو را عيناً همانند آن خودرو ارائه كرده كه علت آن چيزي به غير صرفه جويي در هزينه ها نميتواند باشد. حال از اين به بعد اگر ديديد كه پرايد 132 اي به شما نزديك ميشود، تا كامل رد شدن آن از مقابلتان كمي صبور باشيد ، زيرا امكان دارد كه در حدس خود دچار اشتباه شده باشيد و گونه هاچبك را در مقابل خود ديده باشيد. شايد كمترين تغييري كه ميتوانست اين خودرو را از 132 متمايز كند ، كاستن تعداد پره هاي افقي درون گريل جلو بود كه تغيير مدل آن به حالت اسپورت تر و جوان پسندتر كه هزينه گزافي را هم پيش رو نداشت. و اگر درون بلوري چراغها از لنزهاي چراغ هالوژن و يا زنون استفاده ميشد ، باز هم حالتهاي اسپورت و جوان پسند اين خودرو بيشتر ميشد.

اما از جلوي آن كه بگذريم ، بيشترين تغييرات در نماي عقب و درب پنجم اين خودرو اعمال شده، به اين ترتيب كه سعي شده با انجام تغييرات فورمي در سپر عقب ، هماهنگي و هارموني شكلي آن را با سپر جلو آن را هماهنگ كنند كه تا حدودي هم موفق عمل كرده اند ، اما وجود يك چراغ مه شكن بزرگ باشكل لوزي مانند خود در وسط ، و انتهاي محل ضربه گير و پر تنش سپر كه بيشترين احتمال شكستن را دارد ، كمي دور از ذهن بنظر آمده، و اگر هم بخواهيم بگوييم كه تقليدي از پژو 206 بوده ، ميتوانست در محلي پايينتر نصب گردد.
سعي شده كه در چراغهاي خطر عقب هم تغييراتي صورت گيرد كه حالتي جديدتر را به مشتري القاء كند ، اما سازنده و طراحان ميتوانستند محل چراغها را كمي بالاتر در نظر بگيرند كه حالت شاداب تري را به رانندگان پشت سر القاء كند. همچنين شيب رو به پايين در ناحيه زير چراغها به خودي خود شايد جالب باشد ، اما هنگامي كه به سه رخ خودرو در نماي عقب نگاه ميكنيد ، در جايي كه اكثر خطوط بدنه موازي با خط افق سير ميكنند ، كاملاً نا هماهنگي آن با ديگر خطوط ماشين هويدا می شود. اما بزرگترين و عجيب ترين تغيير در نماي عقب ، وجود يك برآمدگي مابين چراغ هاي عقب است كه فورم آن همانند برجستگي ها و باد گلگيرهاي جلو و عقب اين خودرو ميباشد كه به عبارتي ديگر جزو امضاي اين خودروي كوچك محسوب ميشود. به عنوان يك طراح ، هيچ الزام براي وجود آن نديده ، و آن را الماني به عنوان يك عنصر زيبايي نمي بينم. همچنين تضاد فورمي آن با بالاي چراغها ، تركيبي نا مانوس از اخم و لبخند را تداعي ميكند ، كه از نظر زيبايي شناسي بحث برانگيز است.اين در حاليست كه وجود يك قطعه تزئيني بالاي جاي پلاك، كه از شرق تا غرب گسترده شده ، علاوه بر بزرگي بيش از حد ، از ظرافت ها و زيبايي كلي تركيبات عقب ، بطور چشمگيري كاسته كه رنگ مشكي پلاستيكي آن هم ، كوچكترين هارموني اي با سپر و بدنه همرنگ نداشته ، و حداقل ميتوانست به رنگ خودرو باشد كه بزرگي و زمختي آن كمتر ديده شود.

باز هم كل مجموعه چراغها، جاي پلاك و برجستگي مابين پلاكها ، ميتوانست كمي بالاتر اجرا شود كه هم از ايجاد فضاي خالي بالاي چراغها در سمت چپ و راست كاسته ميشد ، و هم به حالتهاي بصري چالاك خودرو افزوده مي شد.
شايد بتوان جالب ترين تغيير در نماي عقب را كه سازنده در پرايد مروايد اعمال كرده ، در زاويه هاي طرفين شيشه عقب خودرو دانست كه بسيار ماهرانه و زيبا اعمال شده است . قاعدتاً براي هم راستا شدن خطBelt line ، ميبايست پايين شيشه هاي كوچك پشت دربهاي عقب نيز در ناحيه گلگيرهاي عقب ، همانند شيشه عقب به سمت بالا كشيده ميشد و به زيبايي آن افزوده ميشد ، كه مطمئناً بازهم اضافه شدن همين تغيير كوچك ، تغيير چندين و چند قالب را طلب ميكرد و هزينه هاي توليد را بالاتر مي آورد. همچنين لبه بالاي درب عقب ، همانند هاچبك 206 داراي يك برجستگي كايت مانند شده است ، كه باز هم زيبايي آن تحت تاثير چراغ ترمز سوم ، كه در نهايت بي دقتي و عدم ظرافت طراحي و نصب شده ، كاهش يافته است.

در نهايت مرواريد با كمي دقت و توجه به نظرات متخصصين ديگر ميتوانست بسيار زيباتر اجراء و عرضه شود .هرچند كه اگر هم بدتر اين ساخته و پرداخته ميشد ، باز هم براي سازنده تفاوت چنداني نميكرد ، زيرا مشتريان بدليل نبود رقيبي در اين كلاس ، و با اين قيمت همچنان در ليست انتظار دريافت مرواريدهاي خود بسر ميبرند. و اين راز موفقيت خودروسازان وطني ما است كه امكان دارد همين راز ، روزي به ضرر آنان تمام شود...
          

نقدی بر طراحی سایپا 111(مروارید) - یورتمه ٬ دل نوشته های یک خودرونویس

http://yurtmeh.blogsky.com/1389/06/25/post-69/

نقدی بر طراحی سایپا 111(مروارید) - یورتمه ٬ دل نوشته های یک خودرونویس - ღ وبـلاگ غیــر ... اما در طول نقد و بررسی خودرو مروارید و در پایان این مطلب به علامت سوال های ...

دسته‌بندی نقد طراحی - یورتمه ٬ دل نوشته های یک خودرونویس

http://yurtmeh.blogsky.com/category/cat-2

نقدی بر طراحی سایپا 111(مروارید). نویسنده: ارسلان | .... اما در طول نقد و بررسی خودرو مروارید و در پایان این مطلب به علامت سوال های بسیاری بر میخوریم. علامت سوال هایی ...

نقد برترین خودروها

http://soshiyans-car.blogfa.com/

20 مه 2011 ... نقد برترین خودروها۩ - رشد صنعت ملی ® ... یکی از پاسخ های مربوط به این سوال این است که صنعتگران وطنی به دلیل اختلاف قیمت محصولات هنوز وارد رقابت با این خودرو ... را صرف خلق آثاری چون سایپا 141 ، سایپا 132 ، سایپا 111 ( مروارید ) می نمود؟ ... اگر به طراحی جلوی این خودرو بنگریم ، روی کاپوت برآمدگی ای را می ...

خودرو های داخل ایران - مهمانی خودرو

http://carparty.blogfa.com/category/22/خودرو-های-داخل-ایران

مزدا 3 2014، قیمت بندی مزدا 3 2014،مزدا 3 2014 سدان،چراغ. مزدا طی رسم هرسه سال خود نسل ... نقد طراحی خودروی آیکو دنا ... امروز می خواهیم خودروی جدید ایران خودرو را نقد طراحی کنیم. روی ادامه ی ... معرفی کامل سایپا 111 مروارید(اطلاعات کامل+تصاویر( عکس ها)).

عکس ها - مهمانی خودرو - blogfa.com

http://carparty.blogfa.com/category/6/عکس-ها

مزدا 3 2014، قیمت بندی مزدا 3 2014،مزدا 3 2014 سدان،چراغ. مزدا طی رسم هرسه ... مزدا 3 2014 به پیروی از نسل های پیشین خود دارای المان هایی از طراحی ظاهری برادر بزرگ تر خود یعنی مزدا 6 دارد. مزدا 3 2014 .... امروز می خواهیم خودروی جدید ایران خودرو را نقد طراحی کنیم. روی ادامه ی ... معرفی کامل سایپا 111 مروارید(اطلاعات کامل+تصاویر( عکس ها)).

برادران هیوندای سوناتا در ایران را بشناسید - قیمت طلا و سکه

http://www.iranjib.ir/shownews/5675/0/

4 جولای 2014 ... سیستم ایمنی این خودرو در طراحی بدنه با توجه به سختگیری‌های کشور‌های حوزه یورو یک ... کیا سراتو تولیدی سایپا تعیین قیمت شد + شرایط فروش.

نصب ترمز بر روی انواع الکتروموتور - تبلیغات اینترنتی

http://www.niazpardaz.com/نصب-ترمز-بر-روی-@421458

قیمت. نام, زینلی. تلفن. 33919905. بروزرسانی. دوشنبه 12 خرداد 1393 ... اموزش ساخت مدل نمونه ماکت مجسمه قطعات ریخته گری قطعه سازی از مبتدي ت ... فروش نقد ی کلیه محصولات ایران خودرو شرایط متنوع همراه با تحویل به روز ویژه کلیه محصولات ... پراید هاچ بک 111 (مروارید سایپا ) فرمان هیدرولیک و سیستم ترمز ABS صندلی های جدید و ...

فروش پراید لیزینگی با نرخ سود دولتی - تبلیغات اینترنتی

http://www.niazpardaz.com/فروش-پراید-لیزینگی-نرخ-@263741

شرایط لیزینگ خودروی پراید با نرخ سود 17 درصد مدارک متقاضی کپی تمام صفحات شناسنامه ... قیمت استثنایی ریموت استیل میت ریموت سان وان ریموت تصویری ریموت ... یک دستگاه پراید هاچ پک 111 X100 (مروارید) سفید با ترمز ای بی اس (ABS ) و فرمان ... انفورماتیک پارسی گزارش کارآموزی طراحی وب سایت (Asp.Net) گزارش کارآم.

عدم صداقت برخی مسئولان و نبود شفافیت اطلاعاتی، عامل فساد اقتصادی

http://www.bibaknews.com/صفحه-اول-عمومی/اخبار-ویژه/363599-عدم-صداقت-برخی-مسئولان-و-نبود-شفافیت-اطلاعاتی،-عامل-فساد-اقتصادی

16 سپتامبر 2014 ... پراید 111 SX, ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ ... سایپا تندر 90 E2, ۳۹۷,۰۰۰,۰۰۰ ... در کتاب تحلیل اقتصاد خرد، امکان تفکیک بین کالاهای باکیفیت و ... تعداد بسیار عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان و قیمت پذیر بودن آنها؛ .... طراحی نهادها ..... لوئی بدن، تاریخ عقاید اقتصادی، ترجمه دکتر هوشنگ نهاوندی، تهران ، مروارید و خانه کتاب، 1340.

دانلود کتابهای اینترنتی با فرمت پی دی اف PDF - تالار گفتگوی ایرانیان

http://www.iran-forum.ir/thread-8140.html

14 آگوست 2009 ... 111: منوهاي فارسي در ويندوز XP ... 162: روش ساخت كارتهاي الكترونيكي با PHP و MYSQL ... 191: 49- بررسي نقاط قوت و ضعف آموزش الكترونيك 62صفحه .... 334: زندگي نامه و نقد اشعار " پروين اعتصامي " ..... 694: مرواريد هاي دوستي ..... خودروهای داخلی, -------- ایران خودرو, -------- سایپا, -------- سایر خودروهای داخلی ...

Winlib Report Generator - دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

http://www.qiau.ac.ir/affairs/research/library-marja/projects.htm

H,8, ب‍ررس‍ی‌ ام‍ک‍ان‌ پ‍ذی‍ری‌ پ‍ی‍اده‌ س‍ازی‌ ت‍ول‍ی‍د ن‍اب‌ در ش‍رک‍ت‌ س‍ای‍پ‍ا, ح‍دادی‌،ب‍اب‍ک‌, ۵۸پ‌ ... H,45, ت‍ج‍زی‍ه‌ و ت‍ح‍ل‍ی‍ل‌ ال‍زام‍ات‌ اج‍رای‍ی‌ طراح‍ی‌ ن‍ظام‌ ج‍ان‍ش‍ی‍ن‌ پ‍روری‌ م‍دی‍ری‍ت‍ی‌ در دان‍ش‍گ‍ا, ح‍س‍ی‍ن‍ی‌، ..... N,111, م‍رک‍ز ب‍ی‍ن‌ ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ ت‍وس‍ع‍ه‌ ب‍ازاری‍اب‍ی‌ ش‍ب‍ک‍ه‌ ای‌, م‍ح‍م‍ودی‌چ‍وب‍ی‌،ج‍لال‌, ۷۱۷پ‌ ..... N,412, م‍ج‍ت‍م‍ع‌ م‍س‍ک‍ون‍ی‌ م‍رواری‍د ب‍ا

گزارش (اول) كميسيون ويژه نظارت و پي گيري اجراي سياست هاي كلي ...

http://asl44.mefa.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=e3f68320-d2a6-4bf8-831c-f07dc2fa548c

البته گزارش عملكرد دیگر وزارتخانه‌ها و نیز بررسی عملكرد آتی دستگاه‌هاي اجرايی در دیگر ... شایان ذكر است هيات تطبیق مصوبات مجلس طی نامه شماره 10874/111/ هـ ت مورخ 2/3/88 به ریاست محترم .... اوره آمونیاك غدیر 28- خدمات كیفیت آریا 29- پتروشیمی ایلام 30- پتروشیمی مروارید ..... 62- طراحی مهندسی وساخت تجهیزات و ابزار آلات سایپا .

Sheet2 - دانشگاه تربیت مدرس

http://www.modares.ac.ir/file/ftez_3.xls?p=L3VwbG9hZHMvVEFSQklBVC9UQkxfUEFHRV9GSUxFL2Z0ZXpfMy54bHMuMjg5ODEzX1BBVEg-

17, ۱۶, بررسي پديده قاچاق کالا و ارزيابي برنامه هاي نيروي انتظامي استان .... 50, ۴۹, تبيين و نقد معرفتشناختي نظريه ارتباط گرايي بر اساس نظريه ... 64, ۶۳, رابطه بين ويژگي هاي شخصيتي مادران با خلاقيت دختران, لطفيان، مرواريد, افروز، غلامعلي, ۱۳۸۹ .... 111, ۱۱۰, ساخت نانوذرات آهن و کبالت به روش تخليهالکتريکي در محيط مايع و  ...

نشریه پژوهش در مديريت صنعتي - دانشگاه آزاداسلامي واحد سنندج:مرکز ...

http://search.ricest.ac.ir/ricest/showjournal.aspx?id=760354

ارزيابي مديريت زمان پيمانكاران پتروشيمي مرواريد در طرح اتيلن پنجم با ... مدل سازي مساله طراحي سيستم توليد سلولي با برنامه ريزي چند هدفه فازي تعميم يافته .... ارزيابي و اولويت‎بندي شكاف فرآيندهاي فن‌آوري اطلاعات شركت سازه‌گستر سايپا بر مبناي ... بررسي رابطه چرخه تبديل وجه نقد و نسبت هاي نقدينگي در شركت هاي پذيرفته ...

تیر 1390 - اخبار و تحلیل بورس اوراق بهادار تهران - بلاگفا

http://iranbourse.blogfa.com/9004.aspx

20 جولای 2011 ... طراح قالب: آوازک ..... با اين اوصاف ارزش روز بازار سهام 43 ساله كشور در حالي به بيش از 111 ... وي دريافت سند هتل مرواريد نكا را از ديگر اقدامات شركت در سال 89 اعلام كرد. .... به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، دو مجمع سالانه و فوق العاده (بررسي و .... فارس- معاون مالي سايپا گفت: سهامداران در تحليل داده‌ها اشتباه نكنند و به ...

سایپا » فروش اقساطی خودرو

http://khodroshop.ir/category/saipa/

نامی كه سايپا برای اين خودرو انتخاب كرده، مرواريد (سايپا 111) است ... طراحی بدنه تیبا توسط متخصصان ایرانی در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، طراحی موتور در آلمان، ...